dinsdag 7 januari 2014

Alles is vrij


Indrukwekkende stilte aub:
re-start to run dag 1, check!

Gezien de loopschoenen alweer màànden stof stonden te vergaren,
en het lijf & leden alweer een paar weken vetlaagjes aan het verzamelen waren,
en dat er naast de walm van glühwein ook goeie voornemens in de lucht hingen,
en dat een mens ièts moet doen  met een plotse zee van tijd,
mocht Evy terug in mijn oren toeteren hoe goed ik wel bezig was.

En dat ze geen gelijk heeft zeker!?
Ik ben een hele flinke meid, al ben ik dan geen padvindster,
wel een chiromeisje vol vrolijkheid,
altijd met een blijde lach.
De akela schrijf ik niet elke dag een lange brief,
maar deze blog zal misschien aardig in de buurt komen?

Dus ik klim net als Elly Niemans padvindster in de pen
en vertel over wat me bezighoudt.

Dat is momenteel voornamelijk de vraag:
"en wat nu"?
Wat heeft de toekomst voor mij in petto?
Wat wil ik, wat kan ik, wat zijn mijn opties?

Ik ben na 16 prachtige jaren bij Randstad
opeens terug op mezelf aangewezen.
Collectief ontslag & reorganisatie,
de bekende boosdoeners,
maakten mijn job overbodig.

Ik kreeg nog een reddingsboei toegeworpen
maar heb die afgewimpeld.
Ongebruikelijk en tegen mijn aard in,
volgde ik
in plaats van
mijn hart & verstand
- die zeiden dat ik thuishoor
op het comfortabele, warme schip -
mijn buikgevoel,
dat me vertelde,
vaar je eigen koers.

- click to play - 

En nu dobber ik,
in een reddingssloepje dat zo'n twee jaar kan meegaan,
op een zee van mogelijkheden,
en wil ik zo snel mogelijk
nieuwe horizonten verkennen.

Op zoek naar
de schat.




En als ik toch even medelijden heb met mezelf,
denk ik stiekem:

-click to play-

Ik zwaai naar jullie, 
ex-medepassagiers, 
jullie maakten de scheepsreis
onvergetelijk.



2 opmerkingen:

  1. Welkom in blogland! Ik wens je een jaar vol fijne momenten en boeiende ontmoetingen. Wie weet wat je nog allemaal op je nieuwe pad mag tegenkomen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Als lezer ervaarde ik al dat het een fijn land is om in te vertoeven, ik kijk al reikhalzend uit naar wat je er als actievere bewoner kan beleven!

      Verwijderen

Ik ben superbenieuwd naar je reactie, vraag, bedenking!