woensdag 3 juni 2015

Mijn korte ritten

Nog vóór ik fan werd van onze stadstuin "as is",
omhelsde ik meteen na de verhuis het stadscentrum-wonen.

Ik vind het ronduit heerlijk
om overal dichtbij te wonen:
de bakker, buurtwinkels en bistro's,
het sportcentrum waar de kinderen op sportkamp gingen in de paasvakantie,
de speelpleinwerking waar ze deze zomer zullen vertoeven,
de muziekschool  & kunstacademie die gefrequenteerd worden,
mijn places-to-be voor keramiek, muziek, politiek.
Alles op loop- of fietsafstand.

Image result for fietsen in de stad
- click to play -

Geen regendruppel of tegenwind houdt me nog tegen,
de auto blijft zoveel mogelijk op stal.
Enkel het probleem van opwaaiende rokken, 
daar moet ik nog iets op verzinnen.

En nu de jongste spruit in nauwelijks 1 uur tijd 
(na 2 jaar weigeren om zelfs maar te proberen)
ook eindelijk zelf kan fietsen, 
zijn we er helemaal!




Ik doe dus graag mee aan Mijn korte ritten.
Misschien wil je ook wel aansluiten?
Door je fiets- & voettochtjes te registreren,
kom je te weten
hoe blij je het milieu maakt met de CO2-uitstoot die je hebt vermeden,
hoe blij je portemonnee werd door de uitgespaarde kosten
en hoe blij je lijn wordt van de verbrande calorieën.
Als je bovendien bij de blogchallenge-groep aansluit
(opgericht door 4 van mijn favo blogs)
maak je niet alleen kans op een van de MKR-prijzen,
maar ook op die van de groep!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben superbenieuwd naar je reactie, vraag, bedenking!