vrijdag 25 september 2015

Slaapwel opa.


De pater familias is vertrokken.
Ik kan niet slapen.
Jij slaapt nu voor altijd.

Ik dacht dat ik je kende.
Dacht dat ik geen afscheid meer nodig had.
Maar ik dacht verkeerd.

Imposante man, imponerende man.
Oersterke beer van 90.
Tomeloos, hevig, krachtig.
Middelpunt van, tiran over een 75-tal nazaten.
Man van de bulderende meningen en sappige uitspraken.

Ik hing vaak aan je lippen, ik luisterde gefascineerd.
En keerde je uiteindelijk de rug toe
toen ik merkte dat jij niet kon luisteren
en vond dat een vrouw sowieso haar mond moest houden.


- click to play -

't Vintje met 't kaske, Poting & Gister'n.
God zeegn en bewoardje en een keiharde klets op je bovenbeen toe.
Je triomfantelijke grijns en knipoog van gisteren hou ik vast.
Je kreeg het laatste woord, zelfs zwijgend.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben superbenieuwd naar je reactie, vraag, bedenking!